تبلیغات
آموزشگاه تخصصی دفاع شخصی و سلاح

<تمرینات ورزشی در فصل تابستان و نکاتی که باید به آن توجه شود>

 
اخبار وبسایت
website news
پیام مدیر
admin message
اخرین فیلم ها
Latest videos
آخرین مطالب
Last Posts
برچسب های مطالب
Post Tags
آمار وبلاگ
StatTat
دوستان
Friends
نظرسنجی
Poll
وقتی که همه خوابند
وبلاگ شخصی علیرضا مدیریت سایت تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
خبرنامه پیامکی
پرسش و پاسخ
نظرات
تمرینات ورزشی در فصل تابستان و نکاتی که باید به آن توجه شود

<تمرینات ورزشی در فصل تابستان و نکاتی که باید به آن توجه شود>

تاریخ ارسال : سه شنبه 20 تیر 1391 - 06:44 ب.ظ  ,  نویسنده : در خبرنامه عضو شوید!

تمرینات ورزشی در فصل تابستان و نکاتی که باید به آن توجه شود

با سلام خدمت همراهان همیشگی

در فصل تابستان هستیم و نیاز بود مقاله ای در این باب منتشر کنیم تا بتوانید از ورزش حتی در فصل گرم تابستان نیز لذت ببرید.این مقاله به نکاتی برای جلوگیری از گرمازدگی اشاره دارد که توصیه میکنیم حتما مطالعه بفرمایید.

چگونگی ورزش کردن در فصل گرما اهمیت بسیاری دارد، به‌خصوص برای افرادی که به طور غیرحرفه‌ای ورزش می‌کنند.ورزش کردن در فصل تابستان سبب هدر رفتن بخش زیادی از آب و املاح بدن می‌شود. به‌همین دلیل زمانی را که ورزشکار برای تمرین انتخاب می‌کند باید مناسب باشد.

ادامه مقاله را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید

ورزش کردن در هنگام ظهر و زمانی که آفتاب مستقیم به زمین می‌تابد، صحیح نیست. بهتر است زمان تمرین صبح‌زود و یا در هنگام بعد از ظهر باشد.
ورزش کردن در هوای آلوده نمی‌تواند ایده‌آل باشد، همین‌طور تمرین در زمانی که هوا راکد است مناسب نیست. فرد باید سعی کند در هوای سالم ورزش کند.
لباس ورزشکار در فصل گرما با دیگر فصل‌ها متفاوت است. به این ترتیب با گرم شدن هوا، ورزشکار باید از لباس نخی استفاده کند. طوری که اگر عرق کرد لباس به بدنش نچسبد. چرا که، ممکن است موجب بیماری‌های پوستی شود.
همچنین بهتر است در این فصل از لبا‌س با رنگ روشن استفاده شود و همچنین لباس نباید چسبان باشد.
مسئله مهم در هنگام ورزش کردن این است که برای استفاده از مایعات هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد.
ورزشکار می‌تواند مایعات زیادی مصرف کند، مثلافرد از زمان شروع تا پایان تمرین می‌تواند هر چقدر که می‌خواهد آب مصرف کند. بدون اینکه عوارضی برای ورزشکار داشته باشد. البته استفاده از مایعات قندی هم کمبودها را جبران می‌کند.
در پایان می‌توان به نوع تمرینات اشاره کرد. تمرینات هوازی در فصل گرما مناسب است. پیاده‌روی، بازی تنیس، دوچرخه‌سواری و شنا همگی از ورزش‌های هوازی هستند. ورزش‌های هوازی با رساندن اکسیژن بیشتر به بدن، سطح اکسیژن خون را افزایش می دهند و به تناسب اندام نیز کمک می‌کند.
دویدن وپیاده روی ورزش‌هایی هستند که هزینه خاصی نیاز دارند و ورزش‌های مناسبی برای صبح و یا بعدازظهر روزهای گرم تابستان هستند.

روش های جلوگیری از گرمازدگی در ورزشکاران :
▪ روش اول :
انجام تمرین ورزشی در سایه یا مکانی دور از آفتاب .
ورزشکار پیش از تمرین ، در مرحله گرم کردن و در زمان استراحت بین تمرینات ، باید در زیر سایه بان و دور از آفتاب باشد . چرا که در غیر این صورت گرما می تواند درجه حرارت بدن را افزایش دهد، که باعث کاهش مایعات بدن و حجم خون شده و در کل تاثیر نامطلوب بر عملکرد عضلات در حین تمرین ورزشی دارد .
▪ روش دوم :
در زمان تمرینان ورزشی در هوای گرم از لباس های روشن و نازک استفاده شود .
▪ روش سوم :‌
هر ورزشکاری باید ازنظر روانی آمادگی رویارویی با پدیده گرمازدگی را داشته باشد ، زیرا با رعایت تمامی نکات پیشگیری از گرمازدگی ، امکان بروز آن وجود دارد .
در این موقع باید به سرعت تحت مراقبت پزشکی قرار گیرد و با مصرف مناسب مایعات و محلول های نمکی و قندی به حالت تعادل برگردد .
برای پیشگیری از گرمازدگی، مصرف مایعات باید جزئی از برنامه یک ورزشکار باشد، چرا که کم آبی باعث بروز نشانه های گرمازدگی در بدن می شود، که نشانه های آن شامل تشنگی ، تحریک پذیری شدید بدن ، سردرد، ضعف، گیجی ، گرفتگی عضلات ، تهوع و کاهش عملکرد بدنی می باشد .

● توصیه های مصرف مایعات برای جلوگیری از بروز گرمازدگی :
۱) هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه حداقل ۲۱۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر آب یا یک نوشیدنی ورزشی نوشیده شود . پیش از تشنگی مایعات استفاده کنید . بهترین روش ، نوشیدن مایعات براساس میزان تعریق و حجم ادرار دفعی می باشد .
۲) اگر ورزش بیش از ۴۵ تا ۵۰ دقیقه ادامه دارد، باید از یک نوشیدنی ورزشی استفاده شود، که غلظت مناسب کربوهیدرات این نوشیدنی باید در حدود ۶% تا۸% باشد، ( ۱۴ تا ۱۸ گرم کربوهیدرات در ۲۴۰ میلی لیتر آب ) .
۳) مایعات حاوی نمک در افزایش احساس تشنگی و تمایل به مصرف مایعات دریافتی و جایگزینی الکترولیت ها مناسب هستند .
۴) استفاده از نوشیدنی های خنک با درجه حرارت ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد توصیه می شوند .
۵) نوشیدنی های حاوی کافئین ،‌الکل و کربنات درحین تمرین ورزشی نباید مصرف شوند، چرا که باعث افزایش ادرار و کاهش حجم دریافت مایعات و در نتیجه کم آبی می گردند .

منابع:ویستا- ایران سلامت
گردآوری:
آموزشگاه تخصصی دفاع شخصی

<[cb:post_tag_name]>

موضوع :  مقالات |بازدید|: