تبلیغات
آموزشگاه تخصصی دفاع شخصی و سلاح

<تاثیر ورزش بر افراد دیابتی غیر وابسته به انسولین>

 
اخبار وبسایت
website news
پیام مدیر
admin message
اخرین فیلم ها
Latest videos
آخرین مطالب
Last Posts
برچسب های مطالب
Post Tags
آمار وبلاگ
StatTat
دوستان
Friends
نظرسنجی
Poll
وقتی که همه خوابند
وبلاگ شخصی علیرضا مدیریت سایت تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
خبرنامه پیامکی
پرسش و پاسخ
نظرات
تاثیر ورزش بر افراد دیابتی غیر وابسته به انسولین

<تاثیر ورزش بر افراد دیابتی غیر وابسته به انسولین>

تاریخ ارسال : چهارشنبه 16 شهریور 1390 - 11:12 ق.ظ  ,  نویسنده : در خبرنامه عضو شوید!

تاثیر ورزش بر دیابت

با سلام خدمت بازدیدکنندگان عزیز.در خدمت شما هستم با مقاله ای دیگر

آثار ورزش در افراد دیابتی غیر وابسته به انسولین


در افراد غیر وابسته به انسولین ، ورزش عامل اصلی کنترل قند خون است . عامل بعدی مصرف صحیح مواد غذایی است . مطالعات اخیر نشان داده است که اجرای برنامه ورزشی منظم ، ارزش بالایی در کنترل غلظت قند خون دارد .
پژوهشها نشان می دهد که افزایش فعالیت بدنی ، در پیشگیری از پیدایش دیابت نوع دو غیر وابسته به انسولین نیز موثر می باشد . این موضوع به ویژه در افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند ، اهمیت بسیاری دارد . این افراد شامل افراد چاق ، فرزندان افراد مبتلا به دیابت و افراد با فشار خون بالا می باشند .
ورزش در مبتلایان به دیابت نوع 2 باعث افزایش حساسیت سلولهل نسبت به انسولین می شود ، اما برای رسیدن به پاسخ درمانی مناسب ، باید با رعایت رژیم غذایی صحیح همراه گردد. کاهش ورن و رساندن وزن بدن به حد طبیعی را می توان مهمترین قسمت درمان در این افراد را دانست . تحقیقات نشان می دهد که ورزش باعث حفظ توده عظلانی در حد مطلوب می شود .نکته مهم اینه اگر کاهش وزن در افراد دیابتی فقط با رژیم غذایی انجام گیرد ، بیش از 25 % وزن از دست رفته ، از توده عضلانی خواهد بود .در حالی که هدف از کاهش وزن ، کاهش بافت چربی است نه از بین رفتن پروتین های بدن . بنابراین کاهش وزن با ورزش ، بهتر از کاهش بوسیله رییم غذایی تنهاست . بنظر میرسد برای رسیدن به هدف باید ترکیب این دو روش بکار رود :
رژیم غذایی + ورزش = کاهش وزن مطلوب

ادامه در ادامه مطلب

در صورتی که از مطلب فوق رضایت داری توی قسمت نظرات مطرح کن.کاربرانی که بیشترین تعداد نظرات را در وب داشته باشند علاوه بر اینکه نامشان در قسمت کاربران برتر به نمایش درمیاد در پایان هرماه در قرعه کشی بینظیر ما نیز شرکت میکنند.




درباره ورزش افراد دیابتی غیر وابسته به انسولین
* در این افراد افت قند خون در طول ورزش کمتر رخ می دهد ، بنابراین مصرف کربو هیدرات اضافی معمولا لازم نیست .
* انجام ورزش همراه با رعایت رژیم غذایی ، سبب تسریع در رسیدن به اهداف درمانی مورد نظر می شود .
* ورزش باید جزیی از زندگی روزانه افراد مبتلا به این نوع دیابت باشد .

عوامل موثر در پاسخ قند خون به ورزش ناگهانی در افراد دیابتی
قند خون کاهش می یابد اگر :
- غلظت انسولین خون در طول ورزش بالا باشد . ( بطور مثال ورزش کردن زمانی که انسولین حداکثر اثر خود را دارد
- ورزش در مدت زمان طو لانی انجام شود .
بیش از 3 ساعت از صرف غذا گذشته باشد.
قند خون بدون تغییر می ماند اگر :
- مدت زمان ورزش کوتاه باشد .
- میزان انسولین پلاسما طبیعی باشد
- میان وعده مناسب قبل از ورزش و در طول فعالیت ورزشی مصرف شود .
قند خون افزایش می یابد اگر:
ورزش کردن در زمان پایان اثر انسولین تزریقی در بدن باشد.
ورزشهای سنگین انجام شود .
قبل یا در طول انجام فعالیت بدنی ، بیش از حد در مواد قندی استفاده می شود .

قواعد ورزش کردن :
1-مشورت با پزشک
مشاوره بات پزشک برای افراد دیابتی ، به دلیل اثر ورزش برقند خون بسیار مهم است . مواردی چون تعیین دفعات تزریق روزانه انسولین ، مقدار دارو های خوراکی ، زمان مناسب برای انجام ورزش و مصرف مواد قندی قبل و بعد از ورزش را باید با پزشک یا فرد آموزش دهنده در میان گذاشت . افراد دیابتی با سابقه اعتیاد به سیگار ، چربی خون بالا ، پیشینه خانوادگی سکته قلبی و سن 40 سال به بالا باید قبل از شروع بعه ورزش از نظر قلبی عروقی مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرند .
2-شیوع تدریجی وزن
برنامه های ورزشی باید به آهستگی شروع شوند و تدریجا به زمان و شدت آن افزوده گردد. و سرد کردن بدن افراد دیابتی باید بیش از ر جلسه ورزش ، بدن خود را گرم کنند و پس از انجام فعالیتهای ورزشی نیژ آن را سرد نمایند . ارزش گرم کردن بدن بعه عنوان یمک عامل تامینی نباید نادیده گرفته شود . اگر این حرکات انجام نشود ، تولید اسید لاکتیک کارایی فعالیت عضلانی را بیش از حد کاهش می دهد سرد کردن به ورزشهای آرامتری که پس از انجام فعالیتهای اصلی صورت می گیرد اطلاق می شود . این کار باعث ایجاد جریان خون مناسب و خروج اسید لاکتیک از ماهیچه ها می گردد و از این طریق مشکلات عضلانی کاهش می یابد .
3-تداوم
باید به تدریج به مدت زمان و میزان حرکات ورزشی افزوده شود ، تا نتایج مطلوب از ورزش حاصل گردد .
4-پیشبرد
باید بتدریج مدت زمان و میزان حرکات ورزشی افزوده شود . تا نتایج مطلوب از ورزش حاصل گردد.
5-انتخاب فعالیتهای جسمی مناسب
با توجه به جثه و خصوصیات افراد می توان ورزش مناسب آنان را انتخاب نمود .

<[cb:post_tag_name]>

موضوع :  مقالات |بازدید|: