تبلیغات
آموزشگاه تخصصی دفاع شخصی و سلاح

<کشیدگی عضلات جلوی شکم در ورزش>

 
اخبار وبسایت
website news
پیام مدیر
admin message
اخرین فیلم ها
Latest videos
آخرین مطالب
Last Posts
برچسب های مطالب
Post Tags
آمار وبلاگ
StatTat
دوستان
Friends
نظرسنجی
Poll
وقتی که همه خوابند
وبلاگ شخصی علیرضا مدیریت سایت تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
تبلیغات
برای دیدن تعرفه کلیک کنید
خبرنامه پیامکی
پرسش و پاسخ
نظرات
کشیدگی عضلات جلوی شکم در ورزش

<کشیدگی عضلات جلوی شکم در ورزش>

تاریخ ارسال : شنبه 12 شهریور 1390 - 12:07 ب.ظ  ,  نویسنده : در خبرنامه عضو شوید!

کشیدگی عضلات جلوی شکم

سلام عرض میکنم خدمت بازدیدکنندگان عزیز

خیلی وقت بود که از مقالات پزشکی تو وبسایت خبری نبود.امروز تصمیم گرفتم بعد از مدت ها یه مقاله خیلی خوب پزشکی تو وب قرار بدم.در این مقاله شما مطالبی در رابطه  با کشیدگی عضلات شکم در هنگام ورزش آشنا میشوید.همچنین نحوه درمان را نیز یاد میگیرید .جا دارد در اینجا از موسسه طب ورزش پارس و همچنین از دکتر دانیال شریفی رضوی به خاطر نوشتن این مقاله تشکر کنم.

در صورتی که از مطلب فوق رضایت داری توی قسمت نظرات مطرح کن.کاربرانی که بیشترین تعداد نظرات را در وب داشته باشند علاوه بر اینکه نامشان در قسمت کاربران برتر به نمایش درمیاد در پایان هرماه در قرعه کشی بینظیر ما نیز شرکت میکنند.

برای مشاهده این مقاله به ادامه مطلب برید لطفا

پیش زمینه
در خلال فعالیتهای شدید شکمی مثل ژیمناستیک، وزنه برداری، پاروزدن، کشتی و پرش از روی مانع امکان دارد عضلات شکم دچار کشیدگی یا پارگی شوند همچنین اصابت ضربه مستقیم به شکم هم امکان دارد منجر به آن شود.

علائم و نشانه ها
• حساسیت در لمس ناحیه دچار کشیدگی عضله
• التهاب و تورم ناحیه دچار کشیدگی عضله
• در صورت پارگی عضله یک درد تیز تیرکشنده بدنبال آسیب رخ می دهد.
• در موارد کشیدگی عضله درد آن با انقباض عضله تشدید می شود مثل انجام حرکت کرانچ (در حال نشسته روی صندلی پاها را جلو بیاوریم (
• در موارد پارگی عضله امکان بروز فتق شکم وجود دارد.

آنچه باید ورزشکار انجام دهد
• استراحت تا زمان برطرف شدن درد
• یخ درمانی در 4-3 روز اول به تعداد 4-3 بار در روز و هر بار به مدت 30-20 دقیقه
• گرمادرمانی با استفاده از کیسه آب گرم بعد از 48 ساعت اول.

آنچه پزشک می تواند انجام دهد
• تجویز داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی
• استفاده از لیزریا امواج فراصوت برای ایجاد گرمای عمقی در بافت.
• تزریق کورتون در صورت ادامه یافتن التهاب بعد از 2 هفته استراحت.
• جراحی در صورت پارگی کامل عضله جلو شکم یا بروز فتق شکمی.
• توصیه به انجام یک دوره توانبخشی برای جلوگیری از عود آسیب.

مدت طول کشیدن علائم
کشیدگی های شدید چند ماه طول می کشند تا بهبودی کامل یابند در حالی که کشیدگی های خفیف طی چند هفته بهبود می یابند بدیهی است در صرت پارگی و اقدام به جراحی زمان بهبودی بر حسب نوع جراحی متفاوت است.

بازگشت به فعالیت
هدف از درمان بازگشت سالم به فعالیت نرمال است. زمان بازگشت به فعالیت زمانی است که بتوانید از حالت خم شده به جلو در حالت ایستاده به حالت کاملاً ایستاده درائید و درد نداشته باشید و در انقباض عضلات شکم دردی نداشته باشید.

پیشگیری
با گرم کردن عضلات شکم قبل از ورزش و فعالیت های شدید می توان از این آسیب پیشگیری نمود. می توان با نشستن روی صندلی و بالا آوردن پاها بصورت باز شدن کامل زانو و بالا آوردن پا در سطحی بالاتر از صندلی عضلات شکم را منقبض و گرم کرد.


منبع:موسسه طب ورزش پارس

<[cb:post_tag_name]>

موضوع :  مقالات |بازدید|: